E-ticarete nereden ve nasıl başlanır ?
×
E-ticaretDijital PazarlamaE-ticaret DanışmanıHakkımdaİletişim

Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için çerezler kullanıyoruz.
İNCELE TAMAM

E-ticarete nereden ve nasıl başlanır ?

 

E-ticarete nereden ve nasıl başlanır ?

Geçen hafta yeni çıktığım reklamlardan gelen doğru hedef kitlem sayesinde pazardaki 100’e yakın eticaret alıcılardan, bana en çok sorulan soru eticarete nereden ve nasıl başlarım ? olduğunu tespit ettim ve bu yazıyı yazmaya karar verdim.

İçindekiler

Stoksuz eticaret nasıl yapılır ?



Stoksuz eticaret nasıl yapılır ?

Aslında farkında olmadan işletmelerin geleneksel ticarette yaptığı satışın online hali. 

Endüstri 4.0 ile daha fazla yaygınlaşması bekleniyor. 

Fabrikadan eve sipariş gönderen müşterimin hikayesini dinleyin:

İngiltere’de yer alan bir müşterimiz ürün özellik ve görsellerini web sitesinde XML aracılığıyla ile sergiliyor bu sayede gelen siparişlerin bilgilerini anlaşma yaptığı fabrikaya iletiyor ve fabrika müşterimizin adına siparişleri müşteriye sorunsuz bir şekilde kargo ve kurulumunu ile tamamlıyor.

Stoksuz eticaret nasıl yapılır ?

  • XML entegrasyonlu Eticaret Yazılımına sahip olmalısınız
  • Tedarikçi ile anlaşma yapıp ürünleri web sitenize sürekli güncelleyerek çekmelisiniz, stok sorunu yaşamamak önemli
  • Yeni potansiyel müşteriler bulmak (dijital pazarlama) için doğru stratejileri oluşturmalısınız
  • Siparişlerinizi takip etmelisiniz (tedarikçiden kargo takip sisteminize işlemelisiniz)
  • Müşteri memnuniyetini arttırmaya çalışmalısınız

Türkiye’de bir çok tedarikçi bu modele geçiş yapmaya başladı.

XML hizmeti sunan tedarikçiler ile anlaşıyorsunuz ve ürünler sitenize otomatik olarak entegre oluyor.


Satış yaptıkça sizde aynı satışı tedarikçiden geçiyorsunuz ve tedarikçiniz sizin adınıza kargoyu müşterinize iletiyor hatta faturanızın çıktısıyla birlikte bu sayede marka algınızı da geliştiriyorsunuz.

Kargo takip numarasını eticaret sitenize işliyorsunuz ve müşteriniz kargoyu takip ediyor.

Hepsi bu kadar.

Not:  Burada dikkat etmeniz gereken önemli husus tedarikçinizin güvenirliği çünkü siz yatırımınızı dijital pazarlama reklamlarına tedarikçinin ürünleri sayesinde yapacaksınız.


Stoklu eticarete nasıl başlarım ?



Stoklu eticarete nasıl başlarım ?

Hali hazırda geleneksel pazarda satıcı iseniz yani bir mağazaya sahip iseniz. Ürünlerinizi eticaret sitenize eklemek için öncelikle içerik geliştirme çalışması ile başlamalısınız. 

Bunun için yapmanız gerekenler sırası ile 

  • eticaret yazılımı satın alma ( Eticaret Paket V şimdi satın al!)
  • ürün kategorilendirme
  • ürün gruplama ve ürün başlığı için anahtar kelime analizi
  • ürün görseli
  • ürünlerin stok adeti
  • varsa ürün varyant oluşturma
  • ürün özelliklerini oluşturma

Ürünlerinizi web sitenizde satışa hazır hale getirmek eticaret’in 2. önemli adımıdır.




Şirket kurmak zorunlumu ?

Eticaret’te Şirket kurmak zorunluluğu Türkiye Cumhuriyeti yasalarında göre yıllık 30.000.00 ₺ ciroya kadar zorunlu değildir. 

Bununla ilgili açıklamalarını yaptığım kapsamlı bir youtube videosunu izlemenizi tavsiye ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=--f1Wv6QrCM&t=66s

Peki sanal pos olmadan ödeme nasıl alacaksınız diye düşünüyor olabilirsiniz. shopier.com bu yasaya istinaden size ödeme alt yapısı sağlıyor. 

Shopier ile ödeme alma modülü  Eticaret Paket V’de kullanabilirsiniz.

Dezavantajı:

Normal sanal pos sağlayıcıları %3 kesinti yapıyorken shopier.com %5 kesinti yapıyor.

Ayrıca pazar yerlerine başvuru yapamazsınız şirket evraklarınız olmayacağı için.

Performans pazarlaması nedir ?



Performans pazarlaması nedir ?

Bir önceki yazımda eticaret’te adım adım başarıyı anlatırken dijital pazarlama stratejisi oluşturmayı ve farklı bütçeler için başlangıç yöntemini anlatmıştım okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim.

Dijital Pazarlama stratejisinde Performans Pazarlaması ile başlar iseniz;

  • Hedef Kitle Analizi (persona)
  • Sosyal Medya Yönetimi,
  • PPC  Reklam Testleri
  • Facebook Reklamları ile Yeniden Hedefleme
  • Google Reklamları ve Yeniden Hedefleme
  • Performans Pazarlamada persona hikayesi
  • Eticaret Sitesi Yönetimi
  • Analiz ve Raporlama

Performans pazarlama dijital eticaret markanızı yaratma sürecinde uygulanan ve başarılı bir çok eticaret girişimlerinin arkasında kullandığı ıspatlanmış önemli bir stratejidir.

Performans pazarlamada herşey veriye dayalı olduğu için ölçülebilirdir.


Hedef Kitle Analizi (Persona):

Hedef kitle tespit edilirken

Hedef kitleniz kim nasıl davranıyor ? Yaşam biçimleri nasıl? Hangi web sitelerini geziyor ? Nelerden hoşlanıyorlar(Beğendiği sayfalar) ? Görüşleri nedir ? Tüketici sınıflandırması nedir ? Hedef kitlemizi tanımak için ön içgörü soruları gerekir.

Facebook Hedef Kitle İstatistiklerini kullanarak bu personaların analizini yapabilir beğendikleri ortak sayfaları görüntüleyebilirsiniz.

Doğru personaları bulduğumuzdan emin olmak için bazı hedef kitle reklam testleri yapılır. 

Ürünlerinizi satın alan kişilerin arama sorgularını Google Trends’i kullanarak mevsimsel farklılıklar ve yükseliş trendi takip edilmelidir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcısı kullanarak en çok arama hacimlerini kontrol edip fikir edinebilirsiniz.


Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya yönetimi farkındalık oluşturma ve organik satışlar elde etmek için önemli bir yönetim süreci ister.

Sosyal medya disiplinli ve sıklıkla trendleri takip ederek güncellemek ve uzmanlık gerektiren bir iştir.

Algı oluşturmak ve algının yarattığı imajı takip etmek önemlidir.

Planlama ve İçerik oluşturmada Performans Pazarlama Reklamlarına göre adapte olmak önemlidir.

Facebook Reklamları ile Yeniden Hedefleme:

  1. Öncelikle eticaret sitenize kullanıcı trafiği çekilir.Bu trafik rastgele bir trafik değildir, hedef kitle çalışması tespitinden sonra karar verilir. 
  2. Kampanya stratejisi oluşturulur örneğin yeniden hedefleme ile İçerik sayfasını görüntüleyen kişilere Sepete ekleme  işlemi yapması için yeniden reklam hedefleme yapılır.
  3. Ödeme bilgisi eklemiş ama satın almamış kişilere ise sepette indirim %10 kupon hediye edilir.
  4. Bu marketing sales hunisi ile işlemler başarıyla satışa dönüştürülür.
  5. Tüm bu geçişlerde optimizasyonları doğru uygulamak gerekir.


Google Reklamları ve Yeniden Hedefleme :

Google Alışveriş Reklamlarına kayıt ve başvuru tamamlama süreci sonrasında Google Ads sayesinde ürünlerinizi ilgili anahtar kelimede tıklanma elde etmek ve web sitenizi inceleyen kullanıcılara GDN ortakları web sitesinde gezinirken dinamik olarak yeniden ürünler sunulur.

Aynı şekilde facebook reklamlarındaki işlemleri takip ederek aynı pazarlama stratejisi uygulanır. Google Analitik sayesinde belirli işlemleri yapmış hedef kitleler hedeflenir.

Performans Pazarlamada Persona davranış hikayesini dinleyin;

Ahmet Sosyal Medya Hesaplarını kullanan(facebook, instagram) ve GDN web sitelerini gezen ama henüz bir laptop almaya fikri olmayan kişi.

Ahmet’e laptop lazım olur ve Google 'da bir internet arama sorgusu başlatır laptop fiyatlarını incelemek için bir kaç web sitesini gezer.

Gezmiş olduğu sayfayı ilk kez ziyaret edince Facebook Pixel’i çalışır ve Google anahtar kelimesi ile sorgulayan Ahmet Instagram'da gezinirken Sponsorlu reklamlarla karşılaşır.

Daha sonra bu reklamlara tıklayan Ahmet x eticaret sitesini ziyaret eder ve x eticaret sitesi sahibi yeniden pazarlama stratejileri kurulu ise Ahmetin satın alma niyeti anlar ve Ahmeti tekrar siteye geri çekmek için indirimler ile sürekli hedefler. (30 gün)

Bu basit bir davranış hikaye senaryosunda anlatmak istediğim Performans Pazarlamanın ne kadar değişken olabileceği farkını düşünmeniz Facebook ve Google kendi arasındaki tüketici verilerini analiz ederek satın almaya niyetli kişileri bulur ve Reklam Verenlere bu kişilerin bilgilerini ücret karşılığında satar.


Eticaret Sitesi Yönetimi

Teknik:
Eticaret sitenizde kullanıcılar hangi sayfayı açıyor? Ne kadar süre geçiriyor ? En çok nereye tıklıyorlar ? Hangi sayfada takılıyorlar yada hızlı geçiyorlar? Sunucu bakımı ve performansı takibi gibi bir çok metrik takip edilmeli ve kullanıcı deneyimi iyileştirmeli.

Google Analitik, Yandex Metrika ve Facebook Pixel Olay Yöneticisi takip edilmelidir.

Tasarım:
Güncel kampanyalarınız için etkileyici banner ve görseller ile profesyonel bir görünüme sahip bir Anasayfaya sahip olmak önemlidir.Ayrıca web sitenizin sosyal medya hesaplarınız ile aynı davranmalı.

Güncelleme:
Ürünlerinizin stok durumu kritik öneme sahiptir.Zira satışını yaptığınız ürün web sitenizde yer alıyor ama stokta yoksa bu müşteriniz için büyük bir hayal kırıklığı yaratacak.Stoklarınızın güncel olduğunu takip edin.

Analiz ve Rapor
Yapılan bütün stratejilerin ölçülebilir KPI'larına bakılır burada önemli değerlerden birisi ROAS'tır. ROAS'ta başarıyı yakalamak sistemi oturtmak demektir.

Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşarak eticaret ilgili her türlü sorularınızı iletmekten çekinmeyin.



Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.