×
#Eticaret#Dijital PazarlamaNeden Biz ?Keşif Randevusuİletişime Geç

Erdal VURAN

Eticaret için Performans Pazarlama Hizmetimiz

Eticaret için Performans Pazarlama Hizmetimiz

Bir eticaret markasının ana amacı kendi web sitesinde ürün satmak ve aynı müşteriye tekrar satarak markalaşmaktır.

Bir Eticaret markası oluşturmak yada eticaret markanız için dijital pazarlama hizmeti almak istiyorsanız tam yerindesiniz!

Veri Odaklı Dijital Pazarlama hizmetlerimiz ile bütün verinizi analitik ve stratejik olarak yönetiyoruz. 

Benzersiz yazılım çözümlerimiz ile eticaret sitenizi en iyi deneyimi sunmak için sürekli güncelliyoruz.

Nasıl mı yapıyoruz ?

  1. Reklam Stratejisi
  2. Reklam Entegrasyon ve Kurulumları
  3. Rakip Analizi
  4. Hedef Kitle Analizi
  5. Reklam Kanalları Yönetimi
  6. Bütçe Planlama & Yönetimi
  7. Raporlama


Reklam Stratejisi

Bir eticaret markasının ana amacı kendi web sitesinde ürün satmak ve aynı müşteriye tekrar satarak markalaşmaktır.

Bütün kampanyalarınız bu doğrultuda kurgulanır ve satış arttırmaya yönelik veriye dayalı analitik çalışmalar ile satış yapılır.

Yol haritamız;

  • Reklam kanalları belirlenir
  • Rakip analizi yapılır 
  • Bütçe ve planlama ile harekete geçilir

Markanızı insanların hayatına doğru bir şekilde konumlandırmak için takvimsel ve taktiksel bir trafik çekme süreci başlar.


Reklam Entegrasyonu ve Kurulumlar

Markanız için seçilmiş olan reklam kanalları belirlenir ve bu kanalların entegrasyon süreçleri başlar. 

Reklam kanalları ;

  • Sosyal Medya Danışmanlığı
    (Sosyal medya stratejisi geliştirme, kullanıcı etkileşim arttırma, kreatif ve görsel tasarımları)

  • Sosyal Medya Planlama ve Satın Alma: 
    Meta Business(business manager açılışı, pixel kurulumu, facebook ve instagram ilişkilendirmesi, ticaret yöneticisine ürün gönderme)

  • Sosyal Medya Influencer Marketing
    (markaya özel influencer listesi yapmak)

  • Google Ads (SEM)
    (Google analitik kurulumu, anahtar kelime reklamcılığı, yeniden pazarlama, Google Merchant Center kayıt)

  • Email Marketing
    (müşteriye yeniden ulaşma)

  • SEO
    (Uzun vadede belirli anahtar kelimeler üzerinden organik trafik akışı sağlamak)

  • İçerik Pazarlama
    (Müşteri ve marka ile olan bağı geliştirmek için ve sürekli güncel bilgiler sunarak kitlelerimize katkı sağlarız.)

Rakip Analizi

Rakip analizi; belirli bir pazarda faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama stratejilerini araştırma ve analiz etme sürecidir.

Rakip araştırması; nişinizdeki diğer markaların müşteri kazanmak ve elde tutmak için neler yaptığına ışık tutar.

  • Rakipleri belirleriz
  • Rakip Sosyal Medya Reklam Stratejisi 
    (Facebook Ads Library ile aktif reklamlarını analiz ederiz)
  • Rakiplerin Google Reklamlarını kıyaslama
    Google Alışveriş Reklamları, Google Ads reklamlarını inceleriz
  • Rakiplerin Organik Performansı (SEO)
    (seo ile anahtar kelimeleri tespit edilir)
  • Rakiplerin içerik Pazarlaması
    (Rakiplerin içerik pazarlamasını değerlendirme)
  • Swot Analizi
    (SWOT Analizi ile zorlukların ve fırsatların haritasını çıkarırız)


Hedef Kitle Analizi

Hedef Kitle Analizi

Persona: Persona bir kişilik kartı demektir. Personalar bir birinden habersiz bazen farklı ülkelerde yaşayan ortak davranış kalıplarına sahip kitlelerdir. Bazen bir yetişkin bazen bir çocuk bazen sadece hayatında bir problemi olan belirli bir gelirle harcama yapan kişilerdir.

Hedef Kitle: Ürününüz için potansiyel alıcı durumundaki birden çok personalardır. 

Hedefleme segmentlerimizden bazıları;

  • ilgi alanları 
  • demografi
  • arama sonuçları
  • markalar
  • ünvanlar
  • gelir durumu
  • ve daha fazlası

Reklam stratejisi belirlenirken bu personalar üzerinden hedef kitleler bulunarak teste tabi tutulur.

Testi geçen en etkili ve en verimli hedef kitlelere satış gerçekleştirilir.


Reklam Kanalları Yönetimi

Aktif olarak çalışan reklamları her gün canlı olarak takip ederek yeniden anlamlandırma sürecidir yani yönetme sürecidir.

Analiz: Reklam verileri günlük olarak canlı takip edilir ve herşeyin yolunda olup olmadığı kontrol edilir. 

Kampanyalar satış arttırmaya yönelik kurgulanır.

Optimizasyon: 

  • Kullanıcı arayüzü
  • Dönüşüm arttırma
  • CTR
  • Sayfa Görüntülenme
  • Sepete Ekleme
  • Ödeme Yeltenme
  • Satın alma

ve daha fazla alanda iyileştirme çalışmaları yapılır.


Bütçe ve Planlama

  • Hedef belirleme
    KPI'larınız nelerdir? Kaç yeni müşteri görmeyi bekliyorsunuz? Hangi elde tutma oranını hedefliyorsunuz?
    İçeriğin en sonunda yapılacak olan aylık Roporlama’da size sunulacak önemli 8 KPI bahsedeceğiz.

  • Hedeflerimizi şirketinizin stratejik hedefleri ve büyüme vizyonuyla uyumlu hale getirmeye çalışıyoruz;
    Her şirketin genel stratejisini radarımızda tutmak çok önemlidir.Diğer departmanlarla ve yönetimle sürekli bir iletişim hattı sürdürmekteyiz. Bu şekilde, şirketin devam eden ve değişen statüsünün her zaman doğru bir resmine sahip oluruz ve bu da gerçekten entegre bir pazarlama bütçesi geliştirmeyi çok daha kolay hale getirir.

  • Çevik bütçe
    İlk adım, toplam yıllık pazarlama bütçenizi belirlemektir. Yıllık tutar belirlenip onaylandıktan sonra, bunu aylık bir plana böleriz. 'Çeviklik' kulağa hoş gelen bir terim ama pratikte ne anlama geliyor?Aylık düzeyde esnek kalırken nasıl yıllık bir bütçe belirleriz? Pazarlama faaliyetlerimizin devam eden durumuna sürekli dikkat ederek. Örneğin, belirli bir ayda belirli bir kampanyadan harika sonuçlar alıyorsak, durmayız!

  • Özel olayları hesaplamak
    Bir pazarlama bütçesi belirlemek sadece şirketinizde olup bitenlerle ilgili değildir. Bir dizi mevsimsel, tatil ve endüstri olayını hesaba katarız. Mevsimsellik (hava durumu, ulusal ve kültürel tatiller, dini etkinlikler ve daha fazlası dahil), pazarlama bütçenizi nasıl ve ne zaman yatırdığınız üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.

  • Test Etme
    Gerçek şu ki, bir kez bir kampanya başlattığımızda, genellikle bir sürpriz unsuru vardır.Belirli bir reklam beklenmedik bir şekildeviral hale de gelebilir ve asla hayal etmediğimiz sonuçları getirebilir.

    Öngörülemeyensonuçlar ile başa çıkmanın tek yolu, her kanal için performansınızı her zaman test etmektir.

    Bütün amacımız eticaret markanızı doğru konumlandırarak nihai sonuç sağlayan yani satış getiren dijital pazarlama kanallarına yatırım yapmaktır.


Raporlama

Aylık/Haftalık raporlar sunarak yapılan çalışmaların tümünü analitik düzlemde değerlendirebilirsiniz.

İzlenecek KPI'ler;

  • Toplam Web Sitesi Ziyareti
  • Yeni ve Geri Gelen Ziyaretçiler
  • Organik Trafik (Seo ve diğer içerik pazarlamaları için geçerlidir.)
  • Trafik Kaynakları ve Gelir
  • Dönüşüm Oranı
  • Edinme Başına Maliyet
  • En İyi Açılış Sayfaları
  • Terk Edilen Sepet Ücreti
  • En Popüler Ürünler



Başarılı bir eticaret markası oluşturmayı mı hedefliyorsunuz ?

Nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmiyor yada daha önce denediniz ama başaramadıysanız üzülmeyin!

Eticaret ve Dijital Pazarlama hizmetlerimiz ile sizi hedeflerinize ulaştırıyoruz.

Bunun için ücretsiz keşif randevusu oluşturmanız yeterli, en kısa süre içerisinde hedeflerinizi birlikte konuşabileceğimiz bir online toplantı düzenliyoruz.

Daha sonra işletmeniz için bir ön çalışma hazırlayıp teklifimizi sizlere sunuyoruz.

Uygun karşılar iseniz eticaret markanızı yaratmak için harekete geçiyoruz!

Ücretsiz Keşif Randevusu

Ücretsiz keşif randevusu alarak hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi alın
Başvur