E-ticaret için Dijital Pazarlama Hizmetimiz
×
E-ticaretDijital PazarlamaE-ticaret DanışmanıHakkımdaİletişim

Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için çerezler kullanıyoruz.
İNCELE TAMAM

E-ticaret için Dijital Pazarlama Hizmetimiz

 

E-ticaret için Dijital Pazarlama Hizmetimiz

Bir e-ticaret markasının ana amacı kendi web sitesinde ürün satmak ve aynı müşteriye tekrar satarak markalaşmaktır.

İçindekiler

Bir e-ticaret markası oluşturmak yada e-ticaret markanız için dijital pazarlama hizmeti almak istiyorsanız tam yerindesiniz!

Veri Odaklı Dijital Pazarlama hizmetlerimiz ile bütün verinizi analitik ve stratejik olarak yönetiyoruz. 

Benzersiz yazılım çözümlerimiz ile e-ticaret sitenizi en iyi deneyimi sunmak için sürekli güncelliyoruz.



Reklam Stratejisi

Bir e-ticaret markasının ana amacı kendi web sitesinde ürün satmak ve aynı müşteriye tekrar satarak markalaşmaktır.

Bütün kampanyalarınız bu doğrultuda kurgulanır ve satış arttırmaya yönelik veriye dayalı analitik çalışmalar ile satış yapılır.

Yol haritamız;

  • Reklam kanalları belirlenir
  • Rakip analizi yapılır 
  • Bütçe ve planlama ile harekete geçilir

Markanızı insanların hayatına doğru bir şekilde konumlandırmak için takvimsel ve taktiksel bir trafik çekme süreci başlar.




Reklam Entegrasyonu ve Kurulumlar

Markanız için seçilmiş olan reklam kanalları belirlenir ve bu kanalların entegrasyon süreçleri başlar. 

Reklam kanalları ;

  • Sosyal Medya İçerik Yönetimi
    (Sosyal medya için stratejisi geliştirme, kullanıcı etkileşimi arttırma, kreatif ve görsel tasarımları hazırlanır)

  • Sosyal Medya Planlama ve Satın Alma 
    Meta Business(Business manager hesap açılışı, Pixel kurulumu, Facebook ve Instagram ilişkilendirmesi, domain doğrulama, ticaret yöneticisine ürün gönderilir.)

  • Sosyal Medya Influencer Marketing
    (markaya özel Influencer listesi yaparak uygun kişiler ile anlaşma sağlanır.)

  • Google Ads (SEM)
    (Google analitik kurulumu, Anahtar kelime tespiti, Anahtar kelime reklamcılığı, yeniden pazarlama kurulumları, Google Merchant Center kayıt)

  • E-mail Marketing
    (müşterilere yeniden ulaşmak hedeflenir)

  • SEO
    (Uzun vadede belirlenen anahtar kelimeler üzerinden organik trafik akışı sağlanır)

  • İçerik Pazarlama
    (Müşteri ve marka ile olan bağınızı geliştirmek için ve sürekli güncel bilgiler sunarak kitlelerimize katkı sağlarız.)



Rakip Analizi

Rakip analizi; belirli bir pazarda faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama stratejilerini araştırma ve analiz etme sürecidir.

Rakip araştırması; nişinizdeki diğer markaların müşteri kazanmak ve elde tutmak için neler yaptığına ışık tutar.

  • Rakipleri belirleriz
  • Rakip Sosyal Medya Reklam Stratejisi 
    (Facebook Ads Library ile aktif reklamları analiz ederiz)
  • Rakiplerin Google Reklamlarını kıyaslama
    Google Alışveriş Reklamları, Google Ads reklamlarını inceleriz
  • Rakiplerin Organik Performansı (SEO)
    (Rakip anahtar kelimeleri tespit edilir)
  • Rakiplerin içerik Pazarlaması
    (Rakiplerin içerik pazarlamasını değerlendiririz)
  • Swot Analizi
    (SWOT Analizi ile zorlukların ve fırsatların haritasını çıkarırız)


Hedef Kitle Analizi



Hedef Kitle Analizi

Persona: Persona bir kişilik kartı demektir. Personalar bir birinden habersiz bazen farklı ülkelerde yaşayan ortak davranış kalıplarına sahip kitlelerdir. Bazen bir yetişkin bazen bir çocuk bazen sadece hayatında bir problemi olan belirli bir gelirle harcama yapan kişilerdir.

Hedef Kitle: Ürününüz için potansiyel alıcı durumundaki birden çok personalardır. 

Hedefleme segmentlerimizden bazıları;

  • ilgi alanları 
  • demografi
  • arama sonuçları
  • markalar
  • ünvanlar
  • gelir durumu
  • ve daha fazlası

Reklam stratejisi belirlenirken bu personalar üzerinden hedef kitleler bulunarak teste tabi tutulur.

Testi geçen en etkili ve en verimli hedef kitlelere satış gerçekleştirilir.




Reklam Kanalları Yönetimi

Aktif olarak çalışan reklamları her gün canlı olarak takip ederek yeniden anlamlandırma sürecidir yani yönetme sürecidir.

Analiz: Reklam verileri günlük olarak canlı takip edilir ve herşeyin yolunda olup olmadığı kontrol edilir. 

Kampanyalar satış arttırmaya yönelik kurgulanır.

Optimizasyon: 

  • Kullanıcı arayüzü
  • Dönüşüm arttırma
  • CTR
  • Sayfa Görüntülenme
  • Sepete Ekleme
  • Ödeme Yeltenme
  • Satın alma

ve daha fazla alanda iyileştirme çalışmaları yapılır.




Bütçe ve Planlama

  • Hedef belirleme
    KPI'larınız nelerdir? Kaç yeni müşteri görmeyi bekliyorsunuz? Hangi elde tutma oranını hedefliyorsunuz?
    İçeriğin en sonunda yapılacak olan aylık Roporlama’da size sunulacak önemli 8 KPI bahsedeceğiz.

  • Hedeflerimizi şirketinizin stratejik hedefleri ve büyüme vizyonuyla uyumlu hale getirmeye çalışırız;
    Her şirketin genel stratejisini radarımızda tutmak çok önemlidir.Diğer departmanlarla ve yönetimle sürekli bir iletişim hattı sürdürmekteyiz. Bu şekilde, şirketin devam eden ve değişen statüsünün her zaman doğru bir resmine sahip oluruz ve bu da gerçekten entegre bir pazarlama bütçesi geliştirmeyi çok daha kolay hale getirir.

  • Çevik bütçe
    İlk adım, toplam yıllık pazarlama bütçenizi belirlemektir. Yıllık tutar belirlenip onaylandıktan sonra, bunu aylık bir plana böleriz. 'Çeviklik' kulağa hoş gelen bir terim ama pratikte ne anlama geliyor?Aylık düzeyde esnek kalırken nasıl yıllık bir bütçe belirleriz? Pazarlama faaliyetlerimizin devam eden durumuna sürekli dikkat ederek. Örneğin, belirli bir ayda belirli bir kampanyadan harika sonuçlar alıyorsak, durmayız!

  • Özel olayları hesaplamak
    Bir pazarlama bütçesi belirlemek sadece şirketinizde olup bitenlerle ilgili değildir. Bir dizi mevsimsel, tatil ve endüstri olayını hesaba katarız. Mevsimsellik (hava durumu, ulusal ve kültürel tatiller, dini etkinlikler ve daha fazlası dahil), pazarlama bütçenizi nasıl ve ne zaman yatırdığınız üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.

  • Test Etme
    Gerçek şu ki, bir kez bir kampanya başlattığımızda, genellikle bir sürpriz unsuru vardır.Belirli bir reklam beklenmedik bir şekildeviral hale de gelebilir ve asla hayal etmediğimiz sonuçları getirebilir.

    Öngörülemeyensonuçlar ile başa çıkmanın tek yolu, her kanal için performansınızı her zaman test etmektir.

    Bütün amacımız; 
  • eticaret markanızı doğru hedef kitleyi bulup 
  • markanızı bu kitlenin akıllarına ve gönüllerine konumlandırarak 
  • nihai sonuç sağlayan yani satış getiren dijital pazarlama kanallarına sürekli yatırım yapmaktır.



Raporlama

Aylık/Haftalık raporlar sunarak yapılan çalışmaların tümünü analitik düzlemde değerlendirebilirsiniz.

İzlenecek KPI'ler;

  • Toplam Web Sitesi Ziyareti
  • Yeni ve Geri Gelen Ziyaretçiler
  • Organik Trafik (Seo ve diğer içerik pazarlamaları için geçerlidir.)
  • Trafik Kaynakları ve Gelir
  • Dönüşüm Oranı
  • Edinme Başına Maliyet
  • En İyi Açılış Sayfaları
  • Terk Edilen Sepet Ücreti
  • En Popüler Ürünler


E-ticaret siteleri için takip edilmesi gereken 10 önemli KPI adlı içeriğimizi detaylı inceleyebilirsiniz;
https://www.erdalvuran.com.tr/eticaret-siteleri-icin-takip-edilmesi-gereken-onemli-kpi

Sizde gerçek bir e-ticaret markası yaratmak yada mevcut markanızın konumunu ölçmek istiyor iseniz ücretsiz keşif randevusu alabilirsiniz.



Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.