×
Eticaret Paket V İletişim

E ticaret’te Adım-Adım Başarı! İlk Satış! 2020

E ticaret’te Adım-Adım Başarı! İlk Satış! 2020

Eticaret'te sizi adım adım başarıya götürecek katma değer bu yazıyı okuyarak sizde ticaretin "e" sini öğrenebilirsiniz.

E ticaret’e başlamadan önce; para kaybetmek ve bu işi gerçekten yapmak istiyor iseniz makaleyi sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.

Başka hiçbir yerde bulamayacağınız sırları sizlerle paylaşıyorum.

E ticaret dijital ortamda bir tüketicinin web sitenizi ziyaret edip ürünü satın alma sürecine denir. 


Konu Başlıkları

  1. Eticaret için teknik(yazılım) gereksinimler
  2. Ürün Geliştirme
  3. E ticaret’te Satın Alma ve Sipariş Süreç Yönetimi
  4. Rakip Analizi Nasıl Yapılır ?
  5. Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturma


1. Eticaret için teknik(yazılım) gereksinimleri

1. Eticaret için teknik(yazılım) gereksinimleri

  • Internet Alan Adı (.com) & Güvenli ve Hızlı Sunucu(server)
  • E-ticaret web sitesi (Yazılım)
  • SSL Sertifikası
  • Online ödeme aracı anlaşması( IyziCo, iPara, Shopier yada özel banka anlaşması)
  • Logo (Kurumsal Kimlik) 

Sunucu:
Sunucuzun lokasyonunu ve ping süresini kontrol etmeniz (Hizmet vereceğiniz ülke lokasyonunda bulunmalı) ve kullanıcılar için CDN gibi teknojileri kullanmanızı öneririm.

Ayrıca bağımsız sunucu da web sitenizi barındırmanız oldukça önemlidir.Zira sunucu başka sitelerden kaynaklı CPU load aşımlarından direk etkilenirsiniz.

SEO'dan etkilenmemek için farklı özel sunucuda bulunmak farklı ip adresine sahip olmak demektir.

Sunucuzun teknik özelliklerinde performans arttıran detayları kontrol edin: 
  • SSD Disk
  • Litespeed Teknolojisi

Web Sitesi:
  • Yazılımınızın sayfa yüklenme hızı oldukça iyi olması gerekir
  • CTA(Sepete Ekleme) butonu belirgin bir şekilde ürün detayı sayfasında yer almalıdır.
  • UI(Kullanıcı arayüzü) yapınız sade ve anlaşılır olması gerekir.

UI tasarımında Sepet sağ kısımda olması kullanıcıya kolaylık sağlar.
Bir kullanıcı ürünü sepete eklediğinde web sayfasını tekrar yüklemek yerine Ajax teknolojisi ile load olan bir sepet yapısına sahip olmak kullanıcı için tekrar sayfa yüklenme zahmetinden kurtarmak demektir.

Dönüşüm optimizasyon puanınızda artmış olur.

Reklama tıklayan kullanıcıların hızlı açılmayan sayfaları terk ettiğini unutmayın.

Mobil Uyumluluk:
Web sitenizin tasarımına odaklanırken masaüstü görünümüne değil mobil görünümüne odaklanın.

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların %96'sı muhtemelen mobil cihazdan bağlanan kişilerdir.

SSL Sertfikası:
Sunucu sağlayıcınız tarafından SSL sertifikanız domain için kurulumu gerçekleştikten sonra SSL Checker gibi sitelerden doğru şekilde çalıştığından emin olun.

Ödeme alt yapı kontrolü:
Sitenizden demo bir kaç ürün oluşturup satın almayı deneyin. Ödeme alt yapınızın çalışır vaziyette olduğundan mutlaka emin olun.

Yazılım:
En önemli kısım burası çünkü büyüdüğünüzde sizi kısıtlayan bir yazılım alt yapısına sahip olursanız, yeterince büyüme gerçekleştiremezsiniz.

Data'yı taşımak ve farklı alt yapıya geçmenin çilesi ile uğraşırsınız.

Stratejinize göre: Dijital Pazarlama

  • Facebook Dinamik Reklamları 
  • Instagram Shopping 
  • Google Merchant Center

Stratejinize göre Pazar yerleri

  • n11.com
  • hepsiburada.com
  • trendyol.com
  • gittigidiyor.com
  • amazon.com.tr

entegre olmanız satışlarınız için önemlidir.

Eticaret Paket V ile bu yazıda yazdığımız bütün detayları gerçekleştiriyoruz.

2. Ürün Geliştirme

Çoğu kişinin atladığı nokta burası, oysaki burası teknik başarıdan sonra dikkat edilmesi gerekilen önemli aşamalardan birisidir.

Tüketiciler ürünü dijital ortamda aşağıdaki yapıya göre görüntüler ve satın alırlar. Pazar yerleri ve Arama Motoru görünürlüğünüz de etkilenir.

  • Ürün Başlığı
  • Ürün Görseli
  • Ürünün öne çıkan özellikleri
  • Ürün açıklaması


Ürünün Başlığı:
Sıkça yapılan hatalardan biri ürün başlığı arama hacimlerini kontrol etmeden tanımlamak, ürünlerinizi müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeler üzerinden tanımlamanız size başarı getirir.

Yetersiz ürün başlığı:
“Alyans”

Az Yeterli ürün başlığı:
“Klasik Alyans”

Yeterli ürün başlığı:
“Klasik Alyans (9-18 ölçü)”


Bu basit ayarlama kullanıcıyı ilk kez ediniyor iseniz sitenize çekmek için oldukça önemli bir süreçtir.

Google Alışveriş Sonuçlarında, Pazar Yerlerinde arama sonuçlarında organik yüksek trafik çekmenizi sağlar. 

Ürün Görseli:
Zemini beyaz, yüksek çözünürlüklü ürün görseli tüketici için satın alınabilir gerçek bir üründür. Kaliteli ürün görseli sergileyen her zaman daha fazla organik trafik alır.

Giyim markaları, mücevheratçılar vb. sektörler özel mankenler ile anlaşıyor ve profesyonel fotoğraf çekimi için stüdyoda yada doğal ortamda çekimler gerçekleştiriyor, ürünü en iyi sergileyen 1-0 öndedir. 

Sadece ürün görseli odaklı sektörler zemini beyaz yüksek çözünürlüklü ürün görseli yada ürünün gerçek dünyadaki yer-mekanına ait görseller oluşturuyor.

Ürün-insan görünümü, Ürün-mekan görünümü video ile görselleştirmek tüketici için ürün hakkında büyük farkındalık sağlıyor.

Sır 1: Profesyonel ürün videosu yada ürün görseli bu işin sırrı bunu unutmayın!

Ürünün öne çıkan özellikleri:
Ürününüzün öne çıkan çarpıcı özelliklerinden hemen söz etmelisiniz.
Ürün araştırması yapan kişiler için ürün bilgisini detaylı sunmak bilgi pazarlama taktiğidir. 

Ürün Açıklaması:
Bu kısımda ise ürünlerinizi almaya karar vermiş kişiler, zaman ayırıp detaylı okumaya hazır kişilerdir.Burada ürününüz hakkında katma değer bilgiler ile farkındalık yaratıp müşteri adayınıza potansiyel satış yapabilirsiniz.

Ürüne özel tasarlanan e ticaret siteleri 2019 da trend oldu.
Belli bir kaç ürün ve yan ürünü satan 5 ürünlük eticaret siteleri milyon dolarlık şirketler haline dönüşüyor. (Dropshipping)

Not: Abartmaktan kaçının! Basit profesyonel ürün sayfa tasarımları satışları tetikler. Ürününüz hakkında olabildiğince bilgi verin.
Yukarıdaki şartları sağladığınızda;


3. E-ticaret’te Satın Alma ve Sipariş Süreç Yönetimi

3. E-ticaret’te Satın Alma ve Sipariş Süreç Yönetimi

İlk kez satın alma sürecinde kullanıcılar web sitenizde sırası ile bu sayfalarda işlemler yapar.

Satın Alma Süreçleri:

  • Ürünü Görüntüleme: Ürün sayfasından ürünü görüntüler.
  • Ürünü Sepete Ekle:  Seçilen ürünleri sepete eklemek için oluşturulan sayfaya gider.
  • Yeni Üyelik Sayfası: Satın alma öncesi ad, soyad, telefon, e-posta gibi bilgiler ile müşteriyi veri tabanına kayıt etmek.
  • Adres Tanımlama:Tüketici kargonun teslim edileceği adresi tanımlar. 
  • Mesafeli Satış & Ön Bilgilendirme: Müşteri satın alma öncesi bilgilendirme sözleşmeleri göstermeniz gerekir. (Tüketici Kanunu gereğidir ve Müşterinin Güvenini kazanırsınız.)
  • Ödeme Sayfası: Kredi kartı, Banka havalesi yada Kapıda ödeme gibi seçenekler ile ödeme imkanı sunulur.


Sipariş Süreç Yönetimi: 
Sipariş kargo takip numarası oluşturma,  bu süreçleri  e-ticaret sitenizde ve email ile müşteriye bildirmek.

İkinci kez satın alma işleminde işler dahada basitleşiyor;

  • Sepete Ekle
  • Üye Girişi
  • Ödeme Yap
  • Siparişi Onayla

Sır 2: Önemli olan birini ilk kez müşteriniz yapmaktır.Aynı müşteriye 2.kez sat! Güvenini kazandığınız müşteriye ürün satmak oldukça kolaydır.Ayrıca 2. müşteri size asıl karı getirendir.Dijital Pazarlama stratejileri ile web sitenizden sadece alışveriş tamamlamış kişiler için belirli zamanlarda yeniden hedefleyerek ürünler sunun.

“Bu arada geliştirmiş olduğum E-ticaret Paket V rakiplerinden farklı olarak bu satın alma sürecinde yön kaybı yaşamamak için kullanıcının hangi aşamada olduğunu takip eder ve kullanıcıyı bu süreçte yön kaybı yaşamadan satın almayı tamamlaması için otomatik doğru sayfalara yönlendirir.

Üye olursa - otomatik login yapar.
Ürün sepetinde varsa ve üye giriş yapınca otomatik ödeme sayfasını yönlendirir.
Burada unutulmaması gereken şey her zaman katma değer düşünmek ve tüketiciye yardımcı olmaktır.”

İşin arka planı ve operasyonel süreçleri;

  • Ürünü dayanıklı paketleme
  • Fatura yada sipariş fişini pakete ekleme
  • Ürün teslimatı ve takibi
  • İptal ve İade Süreç yönetimi
  • Geri bildirimler ile müşteri memnuniyeti geliştirme

Anlaşma yaptığınız ödeme kuruluşunun belirtilen sürede banka hesabınıza ödemeyi yapıp yapmadığını takip etmek.

Müşteriye ürünün ulaşıp ulaşmadığını takip etmek.

Not: Web sitenizin mobil uyumlu olması ve bu sıralamayı kusursuz bir şekilde müşteriye sunabileceğiniz bir yazılıma sahip olmanız önemlidir.

Buraya kadar herşey harika!

  1. Teknik gereksinimleri karşıladınız.
  2. Bir yazılıma sahipsiniz.
  3. Ürünlerinizi profesyonel şekilde görselleştirip web sitenize eklediniz.
  4. Bu durumda insanlar hemen sitenizden alışveriş yapacak mı?

Maalesef! Henüz hazır değilsiniz. 

Not: Olaya sadece paket olarak bakan yazılım firmalarının oyun ve aldatmacalarına kanmayın!

Sır 3: Acele etme! ve Reklam Yatırımına açık olun.

Çünkü işler öyle kolay değil! 
Büyük oyuncuların olduğu ve yüksek fiyat rekabetinin döndüğü dijital pazara giriyorsunuz.

Gerçek dünyada bir marka değeriniz varsa şanslısınız işler daha kolay olabilir, yinede temkinli olmalısınız.Stratejik hareket etmelisiniz.

Peki %100 başarılı olmak mümkün mü ?
Evet, hala mümkün!

Web siteniz aslında fiziksel bir mağaza ve bu web sitenize tıklanma yöntemi stratejileri ile potansiyel hedef kitlelerini çekmeniz gerekiyor.

Harika! Heyecanlı olun ve yazıyı sonuna kadar takip edin.

Diğer yapılacak adımlara geçelim;

  • Eticaret'te Rakip Analizi
  • Eticaret'te Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturma


4. Eticaret'te Rakip Analizi Nasıl Yapılır ?

4. Eticaret'te Rakip Analizi Nasıl Yapılır ?

Rakiplerinizi ne kadar iyi tanır iseniz eticaret’te o kadar başarılı olursunuz.Rakipleriniz yok ise Hedef Kitle analizlerine odaklanabilirsiniz.

  1. Rakipleri Tanımla: Rakipleriniz kim ?
  2. Kullanıcı Deneyimi Kalitesi: Mobil ve Desktop (UI, UX) görünümü.
  3. İfadeleri Yakalayın: Rakibinizin eticaret sitesinde ürün satışı ile ilgili güven veren ifadeleri neler ?
  4. Pr Çalışması ve Kampanyaları: Var mı ? Varsa Neler ?
  5. Ürün Görsal Kalitesi: Ürünleri nasıl bir kalite ile sunuyorlar ?
     Ürün görsel kalite düzeyi nedir? Paketleme görseli var ? Ürünün Videolu içeriği varmı ? 
  6. Sosyal Medya Kanıtları ve Analizi: Hangi sosyal medya mecralarında aktifler ?
  7. Pazar Yerleri Analizi: Hangi pazar yerindeler ne kadar yorum almışlar ?Son 1 ay içerisinde en çok satan ürünleri neler ?
  8. Ödeme Kolaylığı: Taksit sayıları ve ödeme türleri
  9. Tetikleme Mesajları: Harekete geçirici mesajlar
  10. Kargo Süresi: Ürünler ne kadar sürede kargolanıyor ?
  11. Rakip Teknolojileri:  Rakibinizin web sitesinde kullandığı teknolojileri neler ?

diyelim ki bir Mücevherat firmanız var örnek bir analize birlikte yapalım.

Adım 1: Rakipleri Tanımla
Bu durumda rakipleriniz: Zen Pırlanta, Blue Diamond, Altınbaş, Atasay, Glamira.

Zen Pırlanta’nın web sitesini ziyaret ediyor ve derinlemesine bir rakip analizi gerçekleştiriyorum.

Adım 2:  Kullanıcı Deneyimi Kalitesi:
UX (Kullanıcı Deneyimi) ve UI(Kullanıcı Arayüzü tasarımı) oldukça sade basit ve bir kullanıcı deneyimi sunuyor.

İlk dikkatimi çeken kurumsal markalarına ait olan renkler; kırmızı ve siyah.

Mobil Versiyonu sade basit ve hızlı yani oldukça başarılı.

Masaüstü versiyonu ile sayfa açılma süresi oldukça iyi.

Adım 3: İfadeleri Yakala
Tüketiciyi Bilgilendiren Kısa, açık ve net ifadeler içeriyor

  • Güvenli Alışveriş
  • Bakım Garantisi
  • Ölçü Değişimi
  • Ücretsiz Kargo
  • Özel Şık Paket
  • Ürün Sertifikası
  • Ücretsiz Kolay İade

Adım 4: Pr Çalışması ve Kampanyalar

Evet bir PR çalışması var Bergüzar Korel ve Halit Ergenç sayfanın her yerinde marka bu iki ünlü ile ilişkilendirilmiş, hedef kitleleri ile sempati ve desteğini elde etmek için duygusal pazarlama yapılıyor.

Her 3000 tl alışverişe küçük bir üründe hediye!
Kampanyalar İndirim oranları üzerinden ve Özel günleri içeriyor.

Adım 5:  Ürün Kalitesi

  • Ürün Görseli 
  • Paketleme Görseli 
  • Video Görseli 

yüksek çözünürlüklü görseller ve mankenler ile çalışılmış. 

Adım 6: Sosyal Medya Kanıt ve Analiz

Web sitesinde müşteri yorumları ürün detaylarında mevcut, bu sayede ürün satın almayı düşünen diğer kişilerin görüşlerine dikkatlice yer verilmiş.

Sır 4: E ticaretin değişen trendlerinde tüketiciler başka kullanıcıların deneyimlerine duygusal bakıyor bu durum satın almalarını tetikliyor.

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube, Linkedin takipçi sayıları ve etkileşim rakamları pazar büyüklüklerini gösterir.

Sosyal medya varlıklarını sürdürüyorlar, etkili görsel tasarımlar ile düzenli paylaşımlar yapılıyor.


Adım 7: Pazar yerleri ve Analiz

Pazar yerlerinde bulunmaya ihtiyaç duyulmamış bütün satın alma süreçlerini sadece eticaret web sitesi üzerinden gerçekleştiriyorlar.

Buda eticaret’te büyük oyuncu olduklarını gösteriyor.

Adım 8: Ödeme 
8 taksit kadar imkan sunuyorlar. 
Ayrıca teslimat süreleri net bir şekilde belirtilmiş.

Adım 9: Ürün detayında harekete geçirici cümle kullanılmış

“İndirimi Kaçırmayın!”

Adım 10: Kargo süreleri ürün türlerine göre farklılık gösteriyor.

Adım 11: Kullandıkları Teknolojiler

  • Google Analitik
  • Criteo
  • Yandex Ru
  • HotJar
  • Facebook pixel
  • CDN teknolojisi
  • Google Tag
  • Taboola
  • Yahoo Analitik
  • Google Conversion
  • Video içerik sunucusu: Vimeo
  • Useinsider
  • OpenX

Buradan çıkan sonuçlara göre performans pazarlama yapılıyor ve birden çok reklam kanalından ziyaretçiler yeniden hedefleniyor üstelik  kullanıcı davranış analizleri yapılıyor ve UI & UX aksiyonları buna göre geliştiriliyor.

Diğer tüm rakiplere bu adımları uygulayarak bir süzgeçten geçirin kendi stratejinizi belirlemeniz için artık ipuçlarınız hazır.

Sır 5: Rakip analizi size dijital pazarlama stratejinizi nasıl belirleyeceğiniz konusunda ipucu verir.

✔️ Buraya kadar bir eticaret sitenizin için yazılımınızı kurduğunuzu
✔️ Ürün başlığı, kaliteli görsel ile ürünlerinizi web sitenize eklediğinizi
✔️ E ticaret yazılımınızın mobil uyumlu olduğunu ve Ödeme alt yapınızı entegre ettiğinizi
✔️ Rakip analizi yaptığınızı varsayarak işin diğer bir önemli adımına geçiyoruz.

5.Dijital Pazarlama ve Strateji Oluşturma

5.Dijital Pazarlama ve Strateji Oluşturma

Herşeyin trafikten ibaret olduğu dünya'ya hoşgeldiniz.

İşin en önemli kısmına geldik Dijital Pazarlama.
Yeni müşteriler edinmek ve bu müşterilerimize 
eticaret web sitemizden ürün satmak istiyoruz.

Yukarıda rakip analizi yapmış olduğumuz örnek üzerinden size bir strateji nasıl belirlemeniz gerektiğini anlatacağım.

Burada yapacağımız her şey aslında algoritma oluşturma ve insanların davranışlarını onlara fayda sağlayacak şekilde yönlendirme.

Öncelikle Dijital Pazarlama için elimizde hangi kanallar var bunlara bir bakalım.

  1. Facebook ve Instagram Reklamları
  2. Google Ads Reklamları
  3. Pazar yeri  Reklamları & Influencer Reklamları
  4. Sosyal Medya Yönetimi
  5. İçerik Pazarlama & SEO
  6. Mobil Pazarlama

Harika! algoritmaları doğru kurgulayarak bir strateji planı belirleyelim.

1 Yıllık Strateji Planı:
Bütçeni hesapla ve strateji oluştur.

Level 1: 1000 ₺ - 3000 ₺
Level 2: 10.000 ₺ -  100.000 bin ₺
Level 3: 1.000.000 ₺ - 5.000.000 ₺
 
Siz hangi seviye desiniz ? 
Bu soruya cevap vererek yapacağınız iş için ne kadar ciddi olduğunuz ile yüzleşmiş olacaksınız.

Stratejiniz için bir yol haritası çıkarabileceksiniz.

Level 1 seviyesinde bütçe için başlangıç tavsiyem:

Yukarıdaki 5 reklam kanallarından ürün ve ürünün içeriğine göre Pazar yerlerinde bulunmak ve Influencer reklamları en doğru adım olacaktır.

Diğer kanalları test edilebilirsiniz ama başarı oranınız oldukça düşük bir ihtimal olduğunu bilmeniz gerekir.

Buradaki nihayi hedefiniz Level 2'ye çıkacak bir bütçeye ulaşmak.

Level 2 seviyesindeki bütçe için başlangıç tavsiyem:

 Başarının basamaklarına hoş geldiniz. Hemen aşağıdaki soruları cevaplayalım.

Geleneksel pazarda Marka değeriniz varmı ? 
Belirli bir müşteri adaylarınız var mı ?
Varsa bu müşterilerin datalarına: eposta, telefon numarası bilgileri varmı?

Bu soruları neden sorduğumuzu anladığınızı tahmin ediyorum. Büyük Veriden yararlanmak ve buna göre bir hedef strateji oluşturmak.

2 farklı senaryo var.

  • Bir markayım ve müşteri datalarım var.
  • Hayır ben yeni bir marka oluşturuyorum.

120 bin ₺'lik bir bütçenizin olduğunu kabul ederek. Aylık 10.000 bin tl ile

Yapmanız gerekenler:

  • Yeni Trafik Oluşturma
  • Trafiği Yeniden Hedefleme

Trafik Oluşturma Stratejisi:

  • Müşteri datalarınızı kullanarak sağlayabilir yerinde nokta atışı yapmış olursunuz.
  • Yeni Hedef Kitleleri test ederek Facebook, Instagram, Google Ads  ile trafik yaratmalısınız. 

Facebook ve Instagram Reklamları Google Ads'e oranla geride bıraktığını söyleyebilirim. 
Çünkü reklamlarda Facebook ve Instagram gittikçe belirli alanlarda daha etkili olmaya başladı, özellikle sosyal ağ'da müşteriler ile duygusal iletişim kurmak çok daha kolay.

En basit örneği ile: Video, Facebook Mesaj, Instagram DM, Whatapp ile iletişim.

Ayrıca Facebook ve Instagramın tamamen Alışverişe odaklanmasından kaynaklanıyor.

Son olarak 2020'de Instagramın yıllık gelirleri ile Youtube'u geçtiğini hatırlatalım.

Instagram Shop özelliği ile eticaret pazarlamasında zirveye oturdu.

Bu durum Google Ads reklamlarını tercih etmeyeceğimiz anlamına gelmiyor, Google'ın hala çok güçlü olduğu alanlar var özellikle anahtar kelime reklamcılığı gibi buradaki stratejimiz bütçemizi etkili kullanmaya yönelik çalışmalı.

Eticaret'te markalaşmak istiyorsanız farkındalık arttırmak için Sosyal Medya etkili bir kanal.

Eticaret Paket V ile Instagram Shop ve Google Alışveriş reklamlarına ürünlerinizi kolaylıkla gönderebilirsiniz.

Bu karmaşayı biraz toparlayalım, aşağıdaki pazarlama hunisine göz atalım.

Pazarlama Hunisi (Marketing Funnel)

  • Farkındalık Aşaması
  • Düşünme Aşaması
  • Karar Aşaması
  • Satın Alma Aşaması
  • Tekrar Müşteri Aşaması

Bu huniye göre bir müşteri reklamınız ile ilk kez karşılaşmasına farkındalık aşaması denir.

Remarketing ile 2-3-4 temaslarda oluşan bağ neticesinde düşünme-kararalma-satınalmaya dönüşür.


Bütçelendirme Stratejisi: 

  • Farkındalık aşaması için Sosyal Medya da varlık sürdürmek önemlidir. Sosyal medya paylaşımları size satış getirir.
    Bütçenizin %20 ile : Sosyal medya içerik üretme ve yönetimine ayırın.
  • Yeni trafik oluşturmak için başlangıç: Facebook ve Instagram'dan faydalanın 
    Bütçenizin %40 nı  buraya ayırın.
  • Diğer kalan %40 bütçeniz ile  yeniden hedeflemek gerçekleştirin: Google Ads, Facebook ve Instagram'a ayırın.

Harika! Tam olarak ne yapmamız gerektiğini artık biliyoruz.Stratejimizi uygulamak için yola koyulalım.

Sır 6: Dijital Pazarlamanın altın kuralı ne yaptığını bilmek yani strateji, çünkü başlangıçta bu plana göre para harcayacaksınız ama istediğiniz satışlar gelmeyecek bu durum sizi tedirgin etmemeli.

Not: Dijital Pazarlama da yetkin olduğunuzu kabul ederek söylüyorum aksi durumda profesyonel destek almanız önemli.

Neden Facebook ve Instagram ilk trafik kaynağı ?

Facebook Business Manager ile:

  • Facebook Dinamik Ürün Reklamları(DPA) ile Katalog Satışları reklamları çıkabilirsiniz.
  • Pixel Oluştururak Kataloglarınızı inceleyen kişilere yeniden hedeflemeler yapabilirsiniz.
  • VC = İçerik Görüntüleme , ATC = Sepete Ekleme, IC = Ödeme Bilgisi Ekleme, PUR = Alışveriş işlemlerini tamamlamış kişileri yeniden hedefleyebilirsiniz.

    Pazarlama Hunisini hatırlayın: VC, ATC, IC, PUR oluşan hedef kitleler tamda bu işlemler ile eşleşiyor. 

Google Ads başlangıçta sadece yeniden hedefleme için tercih edebilirsiniz, tamamen tercih ettiğiniz ürününüze göre değişebilir bu durum.

İlk Satışa doğru ilerliyoruz! Artık ne yapmamız gerektiğini biliyoruz.

  • Facebook, Instagram Reklamları ile trafik oluştur.
  • Facebook, Instagram ve Google Reklamları ile Yeniden Hedefle

Facebook, Instagram Reklamlarına Başlangıç

Evet şimdi sıra geldi reklam vermeye

  • Öncelikle Facebook ve Instagram için Business Manager aracılığı ile 
  • Pixel kurulumu ve Ürünlerimizi Katalog Yöneticisinden 
  • Eticaret Paket V'nin Facebook için oluşturulan XML'ini 
  • Facebook'ta Veri Kaynaklarına bağlayarak 
  • Ürünleri Facebook'a Kategori olarak aktarıyoruz.

Bu ne anlama geliyor ?
Web sitemizdeki tüm ürünlerimiz kategori şeklinde Facebook Katalog yöneticisine Ürün Setleri olarak eşleştirdik ve Ürünlerimiz Facebook Reklamlarımız için Dinamik olarak kategoriye özel entegre oldu.

Ayrıca çıkacağımız reklamlarda Katalog'daki ürünler Ürün Setleri halinde Dinamik Kreatif sunmaya hazır.

Yani bir katalogdaki ürünleri bir hedef kitleye sürekli değişen ürünler ve kreatif formatı ile sunan yapay zeka diyebiliriz. 

Bu konular ile ilgili detaylı yazılar paylaşacağım ve bu kurulum gerektiren bilgilere ait videolar yakında youtube kanalımda yer alacak, beni instagram hesabımdan takip edebilirsiniz. Yeni içerik paylaşımlarını instagram'dan duyuruyorum. ig: @erdalcoder


Facebook Reklam Yöneticisi

Soldan sağa doğru: Kampanya, Reklam Seti, Reklam olarak yapılandırılmıştır.

Reklam yöneticisi ana ekranında 

Oluştur > Dönüşüm > Katalog Satışları ve ilgili katalog seçip devama tıklayın.

Ürün setinizdeki ilgili kategoriye seçin.

Hedef Kitle Sekmesinde:
"İşletmenizle hiç etkileşimde bulunmamış olsalar bile potansiyel müşteriler bulun." seçin.

Özel Hedef Kitle:
Datanızı kullanın yada ilgi alanı hedefleyin.

Harika! Bu aşamaya kadar geldiyseniz basit bütçeler ile ilk satış kolaylıkla yapabilirsiniz!

Hedef kitlenizi bulduktan sonra:

Yapmanız gereken diğer önemli aşama Retargeting(Yeniden Hedefleme), aynı kampanyayı kopyalayın ve Hedef Kitlelerden

"Reklamları Facebook'ta ve Facebook dışında ürünlerinizle etkileşime girmiş kişilere yeniden hedefleyin." seçin.

Arkanıza yaslanın ve sonuçları bekleyin, CTR, CPM değerlerinin oluşmasını bekleyin.

Daha fazla detayları istediğinizi biliyorum ama merak etmeyin Geliştirmiş olduğum Eticaret Paket V ile bu anlatıklarımı daha gelişmiş seçenekleri ile mentorlük tadında hizmet veriyorum.

Aynı zamanda sürekli bu konular hakkında içerikler paylaşmaya devam edeceğim, beni sosyal medya hesaplarımda takip etmeyi unutmayın!

Umarım faydalı olmuştur, yinede merak ettiğiniz sorular var ise instagram'dan lütfen bana ulaşın merak ettiğiniz soruları cevap vereceğimden emin olun.
Unutmayın!
Eticaret normal dünyada bir dükkan açmaya benzer, paket yazılım kandırmacasına aldanmayın!

İşlek caddesi : Dijital Pazarlama
Dekorasyonu: UI & UX
Yönetimi: Eticaret Yazılımı

Türkiye'de paket yazılım satın alarak işe başlayanların %96'sı başarısız oluyor.

Eticareti doğru anlar iseniz başarısız olmanız imkansızdır!

Eticaret Paket V ile bu anlatığım hizmeti Eticaret'e başlamak isteyen yada başarısız olan kişilere mentorlük tadında hizmet veriyorum.

Öteden baktığınız herşey, imkansızdır!
stay with love ❤️


Eticaret Paket V
Demo Talep Et