E-ticaret siteleri için takip edilmesi gereken 10 önemli KPI
×
E-ticaretDijital PazarlamaE-ticaret DanışmanıHakkımdaİletişim

Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için çerezler kullanıyoruz.
İNCELE TAMAM

E-ticaret siteleri için takip edilmesi gereken 10 önemli KPI

 

E-ticaret siteleri için takip edilmesi gereken 10 önemli KPI

E-ticaret sitelerinde başarıyı takip etmek için ölçülebilir doğru metrikler hangisi ? İşte E-ticaret web siteleri için 10 önemli KPI (Anahtar Performans Göstergesi)

İçindekiler



Toplam Web Sitesi Ziyareti

Adından da anlaşılacağı gibi toplam web sitenizi ziyaret eden kişiler anlamına geliyor. Yani web sitenizi ziyaret etmiş tüm kişiler anlamına geliyor. Toplam web sitesi ziyaretçileri sizin kampanyalarınızdan dolayı veya organik olarak toplam kişi sayısını verir buda ne kadar etkili bir çalışma yaptığınızı ölçebilmeniz için önemli bir metriktir.

toplam web sitesi ziyaretçilerini analiz ederken;

  • trafik kaynaklarına
  • yada organik sonuçlara göre

performansa bakmak oldukça ayrıntılı bir bakış açısı sağlar.

Toplam web sitesi ziyaretçilerini görmek için e-ticaret web sitenize Google Analitiği kurarak detaylı bir analiz gerçekleştirebilirsiniz.

Analizleri haftalık veya aylık olarak gözlemleyebilirsiniz.



Yeni ve Geri Gelen Ziyaretçiler

Yeni ve Geri gelen ziyaretçiler oldukça önemli bir metriktir ve markalaşma sürecinde önemli bir rol oynar. Özellikle e-ticaret sitelerinde yeni ve geri gelen ziyaretçiler şu anlamı ifade eder;

  • yeni gelenler ilk kez web sitenizi ziyaret eden soğuk trafiktir
  • geri gelenler web sitenizi daha önceden ziyaret etmiş sıcak trafiktir
Geri gelen ziyaretçilerin web sitesini ziyaret etme nedenlerinden bir kaçı 

  • ürünlerinize yada markanıza ilgi duyuyor
  • satın aldığı ürünün kargosunu takip ediyor
  • sorun bildiriyor yada daha fazla bilgi almak istiyor
  • yada yeni ürün bakmak için tekrar ziyaret etmiş olabilir.

Markalaşma sürecine geçen bir e-ticaret sitesi geri gelen ziyaretçilere sahip olur. Buda bu ziyaretçilerden yaşam boyu gelir elde etmek anlamına gelir.
Müşterilerinizin sayısı arttıkça yani sizden alışveriş yapmaya başladıkça geri gelen ziyaretçi sayınızda orantılı bir artış görünür. 

Yani geri gelen ziyaretçiler markanızı seven ve satın almaya gönüllü sıcak kitlelerdir.Bu kitlelere özel reklam kampanya kurguları ile tekrar ulaşmak e-ticaret için markalaşma sürecinde oldukça önemlidir.

Peki bu kitleler e-ticaret siteleri için ayrıştırılması gerekirse öncelik sırası neye göre belirlenebilir ?

  1. İçeriği görüntülemiş kişiler
  2. Sepete eklemiş terk etmiş kişiler
  3. Alışverişi başlatmaya yeltenmiş kişiler
  4. Ödeme bilgisini eklemiş kişiler
  5. Alışveriş yapmış kişiler
Bu satış hunisine dayanarak her bir kitle için yeniden hedefleme kampanyaları kurgulayarak etkili sonuçlar yaratabilirsiniz.

Bu KPI sürekli olarak takip ederek arttırmaya çalışmanız son derece önemlidir.



Organik Trafik (SEO)

E-ticaret web siteniz için tüm ziyaretçiler ve geri gelen ziyaretçilerden söz ettik ve neler yaptığından işte bu tüm trafik kaynaklarından farklı olarak 

Organik Trafik kitlesi; 

  • Google'da ürün araştırması yaparken e-ticaret sitenizi bulan,
  • Google'da yine markamızı arayarak daha önceden müşterimiz olan kişiler
  • yada direk web sitemizi tarayıcıdan ziyaret ederek 
gelen kişilerdir. 

Organik trafik almak markalaşmak demektir.

Bir e-ticaret sitesi organik trafikler ile satış yapıyorsa hiç bir reklam ücreti ödemiyor demektir. SEO ücretleri dışında tabi.

Çünkü organik trafik almak ve organik trafikte pozisyonu korumak çok teknik bir iştir.

Organik trafik için SEO çalışması yapılması gerekir. E-ticaret web siteleri için SEO çalışmaları ve fiyatları hakkında keşif randevusunu doldurarak bilgi alabilirsiniz.

Ücretsiz Keşif Randevusu oluşturmak aşağıdaki bağlantıya tıklayın.



Trafik Kaynakları ve Gelir

Trafik kaynakları web sitenize trafik akışının hangi bağlantılardan sağlandığını gösterir.

Trafik kaynaklarına göre;

  • Organik arama (Organik sonuçlardan yukarıda söz ettik.)
  • Ücretli reklam (Ücretli reklamlar (Google,Meta) şirketlerinden elde edilen kitlelerdir.)
  • E-posta
  • Mobil Kullanıcılar
  • Müşterileri yorumlarla etkileyin

E-posta Pazarlama;
Trafik kaynaklarınızı eposta pazarlama ile elde edebiliyorsanız e-ticaret için markalaşma süreciniz başlamıştır demektir.

Eposta ile müşterileri tekrar web sitenize çağırarak satış yapabiliyor iseniz e-ticaret gerçek bir oyuncu olmaya başlamışsınız demektir.

Mobil Kullanıcılar:
E-ticaret web sitenizi sadece telefondan ziyaret eden ve satın alma gerçekleştiren kişilerdir.

İnternet kullanıcılarının %70'lik bir kısmı mobil kullanıcılardan oluşur ve web sitenizi optimize ederek görünüm ve hız iyileştirmeleri yaparak performans elde etmek müşteriye daha iyi bir satın alma deneyimi sunmak demektir.

Buda daha fazla satış anlamına gelir.

Müşteriyi yorumlarla etkileyin:
Mobili veya online satın almayı cazip kılan en önemli faktörlerden biri ürünlere dair tüketici yorumlarının olması. Tüketicilerin %88'i bu özelliğin kendi satın alma kararlarında önemli bir kriter olduğunu belirtiyor.(kaynak: Google)

Genel olarak trafik kaynaklarının nereden geldiğine hakim olursanız ve bu kaynakların size ne kadar gelir sağladığını fark ederek yatırımlarınızı daha doğru bir şekilde yönlendirebilirsiniz.



Dönüşüm Oranı

Web sitemizde istenen hareketi uygulayan ziyaretçilerden elde edilen başarının ölçümüdür.

  • E-ticaret sitemizi 100 kişi ziyaret ettikten sonra 3 kişi satın alma gerçekleştirirse buna %3 CR deriz.
  • Dönüşüm oranının ideal değeri dünyada %1 ile %3 arasında kabul edilir.
  • Dönüşüm oranı e-ticaret için önemli bir KPI'dır.
  • Dönüşüm oranını attırmak için müşteriyi doğru bir şekilde anlamak ve müşterinin dokunduğu her yeri iyileştirerek yani optimize ederek bu oranı arttırız.
  • dönüşüm oranı bir dijital pazarlama terimidir. Bu değeri reklamlara yatırım yaparken sürekli takip ederek %1 üzerinde tutarak kar elde ederiz.



Edinme Başına Maliyet

Dönüşüm oranı ile aynı bir değerdir ama markalaşmak istiyorsanız ve müşteri sayınızı arttırmak istiyorsanız beklenen sonuç dönüşüm oranından tamamen farklıdır.

  • Dönüşüm oranından direk kar elde etmeyi beklersiniz.
  • Edinme başına maliyet ile kar gözetmeksizin yeni müşteriyi elde etmeyi hedefleyebilirsiniz.
Sebebi ise şudur büyük markalar 1 müşteriye yaşam boyu değeri ölçer.
1 müşteriden 1 sene içerisinde elde ettiği gelirin ortalamasını hesaplar ve bulur.

Dolasıyla 1 müşteriyi elde etmek için ödenen reklam ücret sınırı Edinme Başına Maliyet  ile konulabilir.

Bütün amaç  büyük resme odaklanıp yeni müşteriler elde etmek için edinme başına maliyeti göze alarak reklam verebilirsiniz.



En İyi Açılış Sayfaları

En iyi açılış sayfaları;

  • Bir ürün açılış sayfası, yalnızca amacı tek bir ürünü satmak olan bir açılış sayfası olabilir.
  • Yada koleksiyondan belirli ürünleri satmak için kurgulanmış ve içerik olarak geliştirilmiş bir sayfa olabilir.
  • Ürün hikayesi yazılarak bir CTA butonu oluşturulur ve kitleleri doğru şekilde bilgilendirme yapılarak CTA ile satın almaya hedeflenebilir.
  • Büyük markalar belirli hedefleri farklı Hedef kitleler üzerinde test ederek farklı sonuçlar bulmak isteyebilir.
yani tamamen özel sayfa tasarımı ile müşteriyi etkileyen ve test eden sayfalar demektir.

Son dönemlerde "one page ecommerce templates" olarak web sitesi ara yüzleri ön plana çıktı.

Açılımı "e-ticaret siteleri için tek ürün sayfa tasarımları"

Nedeni ise ürününe güvenen markaların ürünün her detayını müşteriye anlatmak istemesi ve daha sonrasında satış beklemesi, aslında önce değer yaratmak ve daha sonra satış yapmak. E-ticaret sürekli değişiyor ve değer yaratanlar en çok kazananlar.

Dolasıyla en iyi açılış sayfalarını yaratıp bunları test etmek bir e-ticaret markası için oldukça önemli bir stratejidir.



Terk Edilen Sepet Oranı

Terk edilen sepet oranı, sepetine ürün ekleyen ancak daha sonra satın alma işlemini tamamlamadan vazgeçenlerin yüzdesidir.

Terk edilen sepet oranı, tamamlanan toplam alışveriş sayısını alışveriş sepeti sayısına bölünmesiyle hesaplanır. 

100 ile çarparak nihai yüzdelik değer bulunur.

Örneğin, 50 tamamlanmış satın alma işleminiz ve 200 terk edilen sepet var ise, alışveriş sepetini terk etme oranı %75 olur.

(50 / 200) x 100 = %75

Terk edilen sepet oranını izlemek, gelirin neden yükselip düşebileceğine dair daha spesifik bir gösterge sağlar.



En popüler ürünler

Herhalde takip edilmesi en kolay ve en zevkli KPI olsa gerek. En popüler ürünlerinizi bulmak ve bu ürünlerinizi daha fazla kişiye ulaştırarak kârınızı katlayabilir ve müşterileriniz için fayda sağlayabilirsiniz.

Ayrıca bu ürünleri daha fazla pazarlayarak;

  • müşterilerinize yeni ürün keşif etmelerinde yardımcı olabilirsiniz,
  • daha fazla kitleye ulaşabilirsiniz,
  • daha kolay kâr elde edebilirsiniz,
  • ürünü geliştirerek farklı bir açılış sayfalarını ile yeni hedef kitleleri test edebilirsiniz.
Kısaca en popüler ürünlerinizi doğru pazarlayarak daha fazla kâr elde edebilirsiniz.



ROAS (Reklam Harcamasının Getirisi)

Bütün bu işlerin sonunda bir e-ticaret markası ve yatırımcısı ROAS KPI'nı takip ederek yaptığı reklam harcalarını somut olarak anlayabilir.

Reklamlarımız hedeflediğimiz potansiyel alıcılara gösteriliyor ve veriler oluşmaya başladı reklam kampanyaları bize bir ROAS değeri verir.


ROAS (Reklam Harcama Getirisi) tanımı:
1 TL reklama yatırınca kaç xTL satış getirdiğini gösterir.

ROAS 3x ve üzerinde tutmak demek;

  • ürününüzün net maliyeti 50 tl ise ,
  • 50 tl reklam ücreti,
  • 50 tl kar beklentisi ile 

150 tl sattığınız bir üründen 3x ROAS ile 50 tl kar elde ettiğiniz anlamına gelir.

Kısacası kampanyalarınızdan kar elde edip etmediğinizi görmenizi sağlar.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.