E-ticaret Danışmanı
×
E-ticaretDijital PazarlamaE-ticaret DanışmanıHakkımdaİletişim

Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için çerezler kullanıyoruz.
İNCELE TAMAM

E-ticaret Danışmanı

 

E-ticaret Danışmanı

E-ticaret danışmanı; işletmelerin hedefleri doğrultusunda doğru stratejiler uygulayarak e-ticaret marka oluşturma ve büyütme ile sorumlu olan kişidir.

İçindekiler



E-ticaret danışmanı ne iş yapar ?

E-ticaret danışmanı uzmanlığı ile çalıştığı markayı geliştirmeye yönelik faaliyetleri belirleyerek, nihai olarak kar elde etmeyi hedefleyen işletmeler için konumlandırmaya göre; 

  • yurt içinde, 
  • yada yurtdışında (e-ihracat) ile
markanın e-ticaret hedeflerini gerçekleştirmesinde yardımcı olur.

E-ticaret danışmanı alanında uzman kişileri ekibine dahil ederek planlı bir çalışma yapar;

  • Web Geliştiricisi (front-end ve back-end)
  • Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Grafik Tasarımcı
  • SEO Uzmanı
  • İçerik Editörleri

E-ticaret marka yönetimi ile bütünsel faaliyetler gerçekleştirir. 

Markayı büyütme kurgusu ile akıllı stratejik çalışmalar yürütür.

Marka için gerçekçi iç görüler ve analizler yapar. Bunlar;

  • Pazar analizi,
  • Rakip analizi,
  • Hedef kitle analizi,
  • ve Ürün analizi gibi
daha fazla iç görü ile işletmenin marka için hayal ettiği noktaya konumlandırılmasında yardımcı olur.



E-ticaret danışmanın amacı nedir ?

E-ticaret danışmanın yaptığı iş çok açıktır; etkili bir iletişim sağlamak.

E-ticaret danışmanı güvene dayalı uzun vadeli işler yapar.

E-ticaret danışmanı sizi iyi dinler ve müşterileriniz ile olan iletişimi en üst düzeyde kurgulamanıza yardımcı olur.

E-ticaret danışmanı deneyimlerini markalar için kullanarak, markaların zaman kazanmasına yardımcı olur.

Nihai amacı sizi başarıya ulaştırmaktır.

Peki markayı bu amaçlarına nasıl ulaştırır ?

  • Strateji ve planlama yapar
  • Dijital Pazarlama ile planlama ve medya satın almaları gerçekleştirir
  • E-ticaret Sitesini Yönetir
  • Web Tasarımını geliştirir
  • Sosyal Medya'da etkili bir iletişim geliştirir
  • ve tüm bunları ölçerek yeni anlamlar geliştirir

Stratejisttir:
Türkiye'de e-ticarete başlayan neredeyse bir çok işletme pazaryerini satış stratejisi olarak belirler. Uzman bir e-ticaret danışmanı size sadece pazaryerlerinde değil kendi web siteniz üzerinden satış yapmanızı sağlar. Bir çok büyük markaya bakın özellikle lüks tüketim tarafında olan neredeyse hepsi pazaryerlerinde bulunmazlar aksine pazaryerlerinde bulunmanın müşterileri açısından çok büyük dezavantaj sağladığını bilir.

Nedeni ise;

  • Müşteriler pazaryerinde olan markaları yeterince ciddiye almaz ve duygusal bağ geliştirmez, sadece tüketmek için harcama yapar. Müşteri Yaşam Boyu Değeri(LTV)'si yoktur. Aslında gerçekte müşteri yoktur,  sadece kâr vardır.
  • İnsanın doğasında idea yaratma iç güdüsü vardır. Bunun farkında olan markalar sadık insanların fanatik müşterilerden ibaret olduğunu bilirler. 
Müşterileriniz var olduğu zaman iş geliştirme süreçleri başlar. Müşteriler ürünlerin gelişmesindeki en önemli kişilerdir.



Hedef Kitle Analizi (Persona)

Müşterilerinizin satın alma kararlarını yönlendiren psikolojik yönleri anlayarak, site ziyaretçilerinizin neye önem verdiğini anlamaya çalışırız. Bu bilgileri, daha fazla dönüşüm ve satış sağlayan çözüm odaklı ve daha etkili değer önerileri tasarlamak için kullanırız.

Müşterilerinizin finansal değeri, pazarlama kampanyalarımızın etkinliğini belirlememize yardımcı olur. Yaşam boyu değeri (LTV) müşteri edinme maliyetine (CAC) oranı, stratejinizin ne kadar karlı olacağını gösterir.

LTV, müşterinizin işletmenizdeki yaşam süresi boyunca tahmini gelirinin bir göstergesidir, CAC ise yeni müşteri edinme maliyetlerini ölçer.

LTV = Ortalama Sipariş Değeri x Tekrar Satış Sayısı x Ortalama Tutma Süresi

Müşterilerimizi tanımaya çalışırken şu soruları merak ediyoruz;

  • İhtiyaçları ve istekleri nelerdir?
  • Hedefleri ve umutları nelerdir?
  • Ürününüz bu ihtiyaçları ve hedefleri karşılamaya nasıl uyuyor?
  • Potansiyel bir müşterinin markaya veya ürünlerinize ne gibi itirazları olabilir?

Müşteri geri bildirimlerini de merak ediyoruz;

Her marka ve ürünleri kullanan müşterilerin aklındaki bazı soruları anlamaya çalışıyoruz.

İşte o merak ettiklerimiz;

  • Size ürünümüzü satın almaya ne motive etti?
  • Ürünlerimizde aradığınız değer veya çözümler nelerdir?
  • Ürünlerimizde en çok hangi özellikleri veya faydaları seviyorsunuz?
  • Ürünü/ürünleri satın alırken ne gibi çekinceleriniz vardı?
Bu bilgilerin tümü bize müşterilerimizin hangi müşteri kitlesi(persona) olduğu yani müşteri kişisine uygun olduğu konusunda fikir verir.

İşte o müşteri kişi türleri;

  1. Değer Avcısı: En iyi fiyatları ve fırsatları güvence altına almayı umarak harcamalarına değer ürünlerle ilgilenen kişilerdir.
  2. Araştırmacı: Ürünleriniz ve potansiyel faydaları hakkında bilgi edinmek için zaman ayırmayı sever.
  3. Marka düşkünü: Marka tutkunu, işinizin sadık bir destekçisidir. Ürünlerinize derinden aşinadırlar.
  4. Sosyal Kelebek: Sosyal kelebeği, değer sağlamak ve bilgilerini ailelerine ve arkadaşlarına sunmakla ilgilenen bir sosyal medya etkileyicisi.
  5. Yenileyici: ürününüze çok değer veren ve satın almak için düzenli olarak web sitenize gelen, şirketinizin sürekli müşterisidir.
  6. Mobil Alışverişçi: Her zaman hareket halinde olan bu tüketici kişiliği, mobil cihazlarında çevrimiçi bir şeyler satın alma konusunda uyum içindedir.
  7. Hediyeci: Hediye veren, arkadaş ve aile ağı için ürün satın almak isteyen hevesli bir alıcıdır.
Tüm bu analizler sonucunda ilgili hedef kitleleri test ettikten sonra pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere etkili Dijital Pazarlamaya başlarız.

Yurtdışı e-ticaret danışmanlığı (e-ihracat)



Yurtdışı e-ticaret danışmanlığı (e-ihracat)

Buraya kadar konuştuğumuz bütün konular e-ticaret danışmanın bir e-ticaret markası yaratması ile ilgili olan kısımlar idi. Yurtdışında e-ticaret markası yaratmak yurt içerisinde yapılacak olan faaliyetlerinden farklılık gösterir.
 
Yurtdışında e-ticaret markası yaratmak için öncelikle Pazar Analizi yapılması gerekir;
  • Ürünleriniz hangi hedef Ülkede rağbet görüyor ? 
  • Rakipleriniz kimler ? 
  • Zorluklarınız neler ? 
  • Avantajlarınız neler ? 
gibi bir çok soruya cevap ararız.

Ürünlerinizin satışının yapılacağı hedef Ülke belirlendikten sonra  bir e-ticaret marka yaratma serüveni başlar.

Yurtdışında bir e-ticaret marka yaratma süreci için deneyimlerimizden yola çıkarak en az 6 ayı gözden çıkarmanız gerekir.
 
Yurtdışı e-ticaret markası yaratmak için ön adımlar;
  • Pazar Analizi ve 
  • Hedef ülkenin belirlenmesi
  • Şirket kurulumu ve Marka Tescili
  • Özel e-ticaret yazılım altyapısı
  • Ödeme yöntemleri (Paypal, Stripe)
  • Dijital Pazarlama

Pazar analizi ve hedef Ülkenin belirlenmesi:
Ürünleriniz hangi ülke ve pazar yerlerinde nasıl rağbet gördüğü konusunda ışık tutar.

Pazar analizi ile riskleri en aza indirmek hedeflenir. Pazar analizi ile doğru stratejiler geliştirmek kolaylaşır. E-ticaret Danışmanı yurtdışında bir e-ticaret markası yaratırken pazar yerleri ile ilgili derin bir analiz süreci gerçekleştirir. Marka için en etkili stratejileri  belirlemeye çalışır.

Pazar analizi yaparken;
  • Rakipler kimler ?
  • Potansiyel müşteriler kimler ?
  • Hedef pazarın büyüklüğü ne kadar ?
  • Müşteriler ürünler için ne kadar ödeyebilir ?
  • Rakiplerin güçlü ve zayıf yönleri nelerdir ? (Swot Analizi)

Tabi sadece bunlar yeterli veriler değil bazı özel ölçüm teknolojilerini de kullanırız. Geliştirmiş olduğumuz bazı özel yazılımlar sayesinde pazar yerlerindeki ürünlerin toplam satış hacimlerine ulaşırız.

Günde binlerce ürünü tarayarak değerlendirme sayısı, fiyat değişimi, yorum sayısı ve satıcı sayısı gibi çok önemli parametreleri takip ederiz. 

Bu veriler ışığında pazardaki verilere ait derin iç görülere sahip oluruz. Özel tarama robotlarımız bir arama motoru gibi düzenli olarak çalışır ve bu verileri düzenli olarak raporlar. 

Ürünlerin tahmini satış hacimlerine ulaşabiliriz. Bu analitik robotlarımız sayesinde müşterilerimizin hedef pazara girerken risklerini en az seviyede tutmalarına yardımcı olur. 

Şirket kurulumu ve Marka Tescili
Özellikle vergi avantajları ve e-ticaret için en uygun görülen şirket İngiltere dolasıyla biz yeni markalar için İngiltere'de şirket kuruluşu konusunda yardımcı oluyoruz.

Ardından ödeme altyapıları için Paypal ve Stripe'a başvuru gerçekleştiriyoruz.

Ödeme sistemlerini web sitesine entegre ediyoruz.

Planlama ve Stratejik yol haritamız ile markanızı profesyonel bir şekilde yurtdışında yaratıyor, yönetiyor ve büyütüyoruz.

Yurtdışında Dijital Pazarlama:
Yukarıda bahsetmiş olduğumuz dijital pazarlama stratejilerini ve daha fazlasını hedef ülke için e-ticaret markalarımız için uygular en etkili sonuçları ölçülebilir bir hale getirerek satışa dönüştürürüz.

daha fazla bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz. 

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.